TRAGOM SRBA II – RECENZIJA Akademika prof. dr. Burović Kaplana

NONKOVIĆ I NJEGOVA KNJIGA

Dušan Nonković Todorović (rođen 1940 u Subotici) osvedočio se pre svega u praksi, svojim životom i radom za opšteljudsko čovekoljublje i, posebno, za srpsko tradicionalno rodoljublje, za što je i odlikovan visokim državnim odlikovanjem još 2005.godine, a zatim se osvedočio i u teoriji, svojim publicističkim, književnim, pa i naučnim stvaranjem. On ne samo što je pre više godina pokrenuo internet portal GLAS DIJASPORE, koji, kao vlasnik, glavni i odgovorni uredni, izdaje u nemačkom gradu Lübeck, već je i pisao i objavljivao bezbroj dopisa, tretirajući aktuelne i viruletne probleme naroda i domovine svoje, vidljivom umešnošću, vešto i objektivno, pa i smelo. Svojim portalom i dopisima on je snazno uticao na formiranje aktuelne svesti Srba Srbije i njene dijaspore po svetu, nadahnujući ih rodoljubljem i savremenom progresivnom svešću da se svi, bez obzira na versku i klasno-društvenu pripadnost, trebamo angažovati za rešavanje svih akutnih problema domovine i naroda. Sa svojim odabranim dopisima, esejima, on je 2014. objavio i jednu posebnu zbirku pod naslovom RAJ NAM JE NA DOHVATU RUKE, A GRADIMO PAKAO – ZASTO ?

Ovaj vrli srpski sin se nije afirmirao samo kao rodoljub i publicista, novinar, već i kao umetnički stvaraoc, kao pesnik. Do sada je objavio dve zbirke uspelih pesama: SAN I LJUBAV VEČNA i ZVEZDE HORIZONTA, jedna zrelija i uspesnija od druge. Počasni je član Udruženja pisaca RS i dijaspore Prijedora.

Ne samo kao novinar, koji se neminovno oslanja na istoriske činjenice iz prošlosti, već i kao mislilac, rodoljubivo uznemireni duh, on se zauzeo i istorijskom prošlošću svog srpskog naroda, nastojeći da osvetli neke strane te prošlosti na bazi novih otkrića, arheoloških iskopina, Vinčasko pismo i Vinčanska kultura, pa srp. Tako nam ove godine stavi u ruke njegovu četvrtu knjigu – TRAGOM SRBA (Beograd 2017), kojom se sa esejistike vidno naklanja prema nauci, pretendirajući da i samo ime Srba potiče od SRPA. Ne dozvoljeći nam da dovršimo čitanje ove knjige i da se razmislimo o njoj, on nam stavlja u ruke i svoju petu knjigu – TRAGOM SRBA II, kojom nastavlja sa cunjanjem i prebiranjem po srpskoj prošlosti, a sa pretendiranjem da su „Srbi dali svetu od srpa do prve hidrocentrale na Niagari, da su Srbi prije bilo koga u Evropi topili bakar, bili prvi metalurgi u svetu“ i da u vremenu, u kojemu aktuelno živimo, „ateisti postaju bliži bogu“, jer se „religija odrekla nauke pa dobila ateizam, a nauka religije i dobila – profitere bez etike!“

Očigledno je i po samom naslovu, posebno po sadržini i tretiranim problemima da u ovoj knjizi imamo nastavak prethodne, samo što se ovde autor više zauzeo sa rasprostiranjem Srba pre nove ere i, posebno, na zapadno-evropskom i nemačkom prostranstvu. Preko etimologija i semantike toponima i hidronima on nam otkriva dokle su se prostirali Srbi u praistoriji. Njega ne samo etimologija imena grada Lübeck, već i ponos stanovnika tog grada potseća na „slavenski mentalitet“. Iz mnogih reči i stavova njegovih možemo pomisliti i što-šta nevremenog, preteranog i lošeg. Ali je činjenica da nemamo posla ovde sa nikakvom nacionalističkom preteranošću, jer Dušan Nonković se osvedočio kao sin našeg vremena ne samo njegovom izvrsnom poemom ČE GUEVARA, koju nam donosi upravo i u ovom izdanju, već i njegovom pomenutom knjigom eseja, gde je kao moto postavio reči: „Vreme je da se svet ujedini, progovori i postavi sve na svoje mesto !“.

Otkrivanjem nekadašnjeg rasprostiranja Srba i njihovog asimiliranja, integriranja i slivanja sa drugim narodima, on nam svedoči i dokazuje da su se narodi od pamtiveka izmešali i da smo – prema tome – braća. Da – braća. Pa i sa Nemcima ! Treba znati da su ovom Srbinu, godine 1941, u Kraljevu, vojnici nemačkog Vermahta – streljali sasvim nevinog oca, uzetog tako taoca, pa zamalo i njega – u naručju majke. A on, posle tog užasa – on je pošao u Nemačku i oženio se Nemicom, pa joj poverio – njoj, Nemici, i materinstvo svoje dece. Posle ovih očiglednih stavova Srba, oni koji su ogrezli za sebe u šovinizam i rasizam, sataniziraju srpski narod za ono što sami nose u svojoj kriminalnoj potsvesti i duši.

Verujemo da će se ova nova knjiga Dušana Nonkovića prihvatiti od čitalaca i razumeti kako treba, jer se ovde radi o naučno dokazanim istinama i sasvim humanim ciljevima njenog autora, a ne o kojekakvim patološkim i suludim nacionalistiškim pretendiranjima, sasvim strana, tuđa i neprihvatljiva u životu i stvaranju ovog autora.

Akademik,

Pro. Dr Kaplan BUROVIĆ

UKOLIKO ŽELITE NABAVITI KNJIGU; TRAGOM SRBA I a i II

uspostavite kontakt  putem e-maila: dusan.nonkovic@gmx.de ili

fb preporuke odnosno inboksa: Dišan Nonković

Primerak košta u Srbiji 5 € ili 600 dinara (uz nadoknadu poštarine po cenama pošte Srbije) u inostranstvu 10€

Knjiga će vam biti poštom dostavljena

Kein automatischer Alternativtext verfügbar.

Моју нову књигу Трагом Срба II можете набавити у Србији по цени од 5€ или 600 динара плус поштарина у иностранству 10€ плус поштарина. Заинтересовани нека ми се јаве: ovde preko veze ili preko e.adrese

·КЊИГА КОШТА У СРБИЈИ 5 евра у земљама ЕУ 10 €

Заинтересовани нек се јаве на: dusan.nonkovic@gmx.de

ili uspostavite kontakta na fb Dušan Nonković