Današnji školski sistem ne samo da je nehuman, kontraproduktivan već je i besprimerno nazadan. U odnosu na realne potrebe predstavlja „kameno“ doba nauke

ŠTA JE UZROK LEGASTENIJI – SLABOSTI U ČITANJU I PISANJU

Nauka nije te uzroke u potpunosti razotkrila. Toliko se zna da je za to u velikoj meri odgovorna naklonjenost iz naslednih odnosno ganetskih razloga. Izmedju jednoćelijskih bliznaca i dvoćelijskih bliznace postoji signafikantna razlika. Kod jednoćelijskih blizanaca je 68% verovatnoće da će obadva bliznaca biti legasteničari( Umanjene sposobnosti čitanja i pisanja pa i računanja-dislekcija) dok kod dvoćelijskih blizanaca samo 38%. Taj statistički rezultat nebi trebalo da vodi u paniku ili zabrinutost. Legasteničar svetskog glasa, koji je svoj problem legastenije uspeo da reši do te mere da je danas internacionalno priznat akademik koji je pored uspešnog vajara postao i direktor koledza, pored toga je razvijo izuzetnu sposobnost brzog čitanj-za sat knjigu-,na pitanje moderatora televizijske emisije; to znači da su poneki legasteničari postali nobelovci i pored toga što su imali legasteniju, odgovorio je ; ne, oni su postali nobelovci baš zato što su bili legasteničari. Ako se uzme u obzir da su legasteničari veoma poznate ličnosti sveta, poput Rokvelera, D Ajzenhauera, Jon F. kanedija, Robert Kenedija, Vinston Čerčila, A. Ajnštajna, Čarls Darvina, Tomas T. Edisona, Hans Kristijan Andersen-a, Valt Disni-poznat po mnogim crtanim filmovima, samo da neke navedem i naglasim da je više od šezdeset procenata nobelovaca javno priznalo da su legasteničari pa ako se uzme u obzir ta činjenica,može se doći samo do jednog zaključka po pitanju školski sistema koji baziraju na selekciji kroz nagradjivanje i na raznoraznem stipendijeama naj boljih učenika i to već u prvim razradima, da je današnji školski sistem ne samo nehuman, kontraproduktivan već i besprimerno nazadan. U odnosu na realne potrebe predstavlja „kameno“ doba nauke.

Nepojmljivo je ali istinito. Naš školski sistem podržava populaciju iz koje nastaje manje nobelovaca a omalovažava, kažnjava i uskraćuje materijalnu i moralnu podršku onoj iz koje nastaje više nobelovaca. To nam je slika i prilika našeg obrazovnog sistema koji prilagodjava decu, školarce ideologiji sistema umesto da prilagođava ideologiju sistema individualnim potrebama i sposobnostima pojedinaca.

Da ne bi ostao samo na kritovanju evo i rešenja:

Ideologija obrazovnog sistema se mora orjentisati prema potrebama i individualnim nadarostima svakog pojedinca kako neko ko slabo čita a poseduje genijalan način razmišljana ili neki drugi talent odnosto nadarenost ne bi ostao na pola puta a društvo bez genijalnog uma. Od samog početka polaska u vrtić i osnovnu školu, osnovni zadatak svakog pedagoga da bude suptilno posmatranje svakog pojedinca na osnovu kojeg bi se pravio individualni plan za podučavanje svakom pojedinačnom đaku.

Vanredni rezultati se ostvaruju samo tamo gde se uči iz zadovoljstva jer se uči samo ono do savršenstva čemu je neko naklobjen odnosno nadaren. Možemo poći od toga da ne postoji apsolutno idealno biće koje bi bilo u svim disciplinama i ograncima nauke podjednako talentovano. Prije će biti da netalentovanost na jednom području ima svoju izuzetnu talentovanost na drugom, na nekom drudom polju. To za prepoznati je dužnost pedagoga, u vrtiću vaspitačica a u školama učitelja i profesora.

Dušan Nonković-Teodorović

Schreibe einen Kommentar

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s

%d Bloggern gefällt das: