Povodom knjige „Posledice političkog nasilja na Kosovu i Metohiji“, dr. Hatidže Beriša

DVOLIČNOST JEDNE ALBANKE
–Povodom knjige „Posledice političkog nasilja na Kosovu i Metohiji“, dr. Hatidže Beriša –

Pod naslovom KOSOVO JE SRPSKO PITANJE, u listu TABLOID, Beograd 29.januar 2015, akademik, prof. dr Kaplan Burović objavio je svoju studiju, kritički osvrt na doktorsku disertaciju Albanke dr Hatidže Beriša, koju je odbranila 2012. pod naslovom POLITIČKO NASILJE NA KOSOVU I METOHIJI OD 1945. DO 2003, a na beogradskom Fakultetu političkih nauka. Tu disertaciju ona je 2013.godine objavila u Beogradu pod naslovom POSLEDICE POLITIČKOG NASILJA NA KOSOVU I METOHIJI.
Akademik Burović je tretirao tu knjigu očitom dobronamernošću, potencirajući prije svega pozitivne strane, demaskiranje političkog nasilja na Kosmetu od stane albanske dijaspore nad srpskim stanovništvom, ali naglašavajući i jedan njen ozbiljni nedostatak, za koji opet ne tereti autorku, već njene učitelje, pa i SANU, posebno njene recenzente, prof. dr Mladen Bajagić, prof. dr Darko Trifunović i prof. dr Vladimir V. Jakovljević.
U toj knjizi gospođa Beriša naglašava da dugoročne posledice albanskog terorizma na Kosmetu održale su se i razvijale kroz dvije osnovne tendencije : zloupotreba Autonomne Pokrajine Kosova i Metohije za razvijanje separatističkih težnji i razbijanje postojeće države uz političko i ekonomsko potiskivanje Srba i nealbanaca i kroz izgrađivanje ekonomske i operativne terorističke i vojne strukture.
Akademik Burović misli da ovde treba dodati i dvije druge snažne poluge terorizma : zloupotreba socijalističkih principa tretiranja Albanaca u Jugoslaviji i falsifikovana istorija albanskog naroda, oktroisana i od samog Beograda. U nastavku Akademik Burović dodaje : « Ova dva nedostatka u ovoj monografiji su baza mnogih nejasnosti autorke, sledstveno i zabluda, pa i antinaučnih stavova, kao što je, navodim koliko za primer, onaj sa str. 13, o prvom pominjanju Srba u istorijskim izvorima i stavljanja Albanaca Kosmeta na istoj razini sa Srbima ».
Svoj kritički osvrt Akademik Burović završava: « Ova studija ima i drugih nedostataka, inkosekvencija, koje mogu da isprovociraju nepoželjno mišljenje za autorku, počev od samog naslova. I pored toga studija je pozitivna, jako-jako dobra za upoznavanje istine o albanskoj dijaspori na Kosmetu, o njenom teroru, o posledicama političkog nasilja Albanaca (!) na Kosovu i Metohiji…Ovom knjigom ona je dokazala da je treba uvrstiti u listu onih Albanaca koji su spremni da prihvate naučnu istinu o svom narodu ».
Napominjemo da je ovu studiju Akademik Burović napisao još 14.juna 2014.
Nezadovoljna ovom primjedbom, gospođa Beriša se obratila redakciji lista TABLOID pismom, gdje kaže :

Postovani Brkicu,
Posto sam, u vasem listu pomenuta od strane akademika Burulovica, koji je izneo neistinu, ja vas molim da se moje ime nezloupotrebljava, posto se ja bavim istrazivanjem nasilja, a ne porekla, i naravno nisam nikakav falsifikator, vec, ozbiljan naučni radnik, s druge strane kako mozete da nesto objavite bez moje saglasnosti.
s postovanjem
dr Hatidza Berisa

Nekoliko mjeseci prije, upravo dana 20.09.2014. Akademik Burović je dobio na svoj emajl ovu poruku :

hatidza berisa (berisa.hatidza@gmail.com)
20.09.2014
À : kaplan_bu@hotmail.com
poštovani prof
pošto mi je drugarica sa fakulteta ispricala o vama, zaista bi volela da vas upoznam,
pozdrav hatidza beriša
beograd
0605608000

Akademik nije mogao da je odmah primi, jer je bio zauzet, ali joj je ipak rezervisao vrijeme i poslije nekoliko nedjelja primio je. Razgovor se između njih razvio uz puno i srdačno razumjevanje. Iako u Beogradu, kako to obično čini Akademik sa strancima, posebno sa Albancima, ponudio joj je razgovor na njenom, albanskom jeziku, ali se ona izgleda bojala toga, nije bila sigurna u svoja znanja maternjeg jezika, posebno pred jednim akademikom i specijalistom albanskog jezika. Nema sumnje da je bolje i lakše vladala srpskim.
Gospođa Beriša reče Akademiku dvije stvari, koje on nije primio kao provokacije i, kako je obično činio u tim situacijama, posavjetova je bratski, navodeći joj tretman, koji je njemu učinjen u Albaniji, i naglašavajući joj da sva zlostavljanja, svi zločini, koji su mu učinjeni tamo, njemu i njegovoj porodici, nisu djelo albanskog naroda, već pojedinaca i klike Envera Hodže, koja nije bolje tretirala ni same Albance.
Ona mu potraži djelo KO SU ALBANCI?, drugo izdanje, samo da pročita, samo za nedjelju dana, pa mu obeća da će o toj knjizi napisati i objaviti recenziju. To je bio jedini primjerak koji je imao Akademik. On joj ga dade, a ona – ne samo što dan-danas nije napisala obećani prikaz, već mu ga nije ni vratila. Šta više, ni na ponovljene potražnje preko emajla nije odgovarala. Isto tako i na telefonske pozive. Od kako je izašla iz Akademikovog stana, ona je prekinula sa njim sve relacije. I pored toga, Akademik je priredio i poslao za štampu prikaz njene knjige.
Njen stav i njeno pismo redaksiji lista TABLOID (umjesto da se zahvali Akademiku!), nedvosmiljeno svjedoče da joj se ono, što je pročitala o porijeklu Albanaca u knjizi Akademika KO SU ALBANCI?, sigurno nije svidjelo. Istina je gorka za sve, a za ove Albance posebno. Akademik je od vremena napisao i objavio jednu knjigu na makedonski jezik, koja nosi naslov ALBANCITE GI IRITIRA VISTINATA.
Pozabavićemo se malo sa njenim pismom redakciji, gdje gospođa Beriša pretendira:
1.- Akademik Burović je izneo neistinu.
Koja je to neistina? Da je ona indoktrinirana albanskom falsifikovanom istorijom, ili da su je tom neistinom indoktrinirali njeni učitelji, profesori, SANU?!
2.- Ona pretendira da se bavi istraživanjem nasilja, a ne i porijeklom albanskog naroda.
Kako naglasismo, njenim osnovnim tendencijama albanskog terorizma na Kosmetu Akademik Burović misli da treba dodati i zloupotrebu socijalističkih principa tretiranja od strane albanske dijaspore i njeno indoktriniranje falsifikovanom istorijom albanskog naroda, po kojoj oni pretendiraju na teritorije susjednih naroda, pa i razvijaju svoj terorizam?! Ili možda istorija albanskog naroda nije falsifikovana ?!
Od kad je Akademik Burović izašao iz albanskog zatvora i petstavio javnosti svoje albanološke teze, sva medija, na svim jezicima svijeta, pa i albanska, bruje o njemu i o njegovim albanološkim tezama. Nije čula ovo gospođa Beriša?! Pa šta ju je to natjeralo da poželi da se lično upozna sa Akademikom?! Pa zar ni njegovu knjigu, koju je pozajmila (ustvari – ugrabila!), nije pročitala?! Zašto ova gospođa, koja pretendira da je “ozbiljan naučni radnik” dan-danas nije istupila sa svojim stavom u vezi albanoloških teza Akademika Burovića?! Ako nije spaljila ili predala onima, koji su je poslali kod Akademika, evo pet mjeseci što ona posjeduje knjigu albanoloških teza Akademika Burovića! Zašto ćuti?!
Istraživanje nasilja Albanaca u eks-jugoslovenskim republikama, prećutkivanjem njihovog neosnovanog pretendiranja da su autohtoni i genealoški sljedbenici Ilira i Pelazga, jeste jedno lažno istraživanje, fiktivno i dvolično, hipokrizija. Iza toga nam se skrivaju veliko-albanska pretendiranja, politika i antinaučna propaganda. Akademik Burović nije htio da je demaskira i raskrinka u ovom aspektu, pa ćemo joj to učiniti mi.
3.- Ona pretendira da nije “nikakav falsifikator”. Akademik Burović je nije nazvao falsifikatorkom. Zato ćemo je nazvati mi, pa joj to i dokazati. Izvolite:
Na str.17 njene knjige ona piše: „Polazeći skoro od identičke logike i činjenice da Albanci u velikom broju žive izvan Albanije u susednim državama (Srbiji, Crnoj Gori, Makedoniji i Grčkoj), albanski nacionalisti takođe tvrde da je Albanija „zemlja koja se graniči sama sa sobom““.
A vi, gospođo Hatidža što tvrdite?! Suprotno, ili isto to?!
Kad već navodite ono što pretendiraju albanski nacionalisti, ako se vi ne slažete sa time, zašto ne komentirate to njihovo pretendiranje?! Zašto nigdje u vašoj knjizi ne navodite da su Albanci u susjednim zemljama albanska dijaspora, da su tu stigli iz Albanije, pošto su susjedi Albanaca stvorili tu svoje državne tvorevine ?!
Pa i albanski naučnici, u njihovoj akademskoj ISTORIJI ALBANSKOG NARODA, naglasili su sasvim jasno da su Albanci u Grčkoj i u eks-jugoslovenskim republikama, u Makedoniji, Srbiji (Kosmet) i u Crnoj Gori – DIJASPORA.
Sa druge strane, koja se to država na svijetu ne graniči „sama sa sobom“?! Zar se ne graniči sama sa sobom i Grčka?! Ili nema Grka u Albaniji?! Isto tako i Makedonija! Ili nema Makedonaca u Albaniji?! Isto tako i Crna Gora! Ili nema Crnogoraca u Albaniji?! A da ne govorimo za Srbiju, koja u Albaniji ima svoju hiljadugodišnju prestonicu – Skadar, koju joj Velike Sile oteše 1913.godine i pokloniše Albaniji, zajedno sa širokim prostranstvom oko nje, sva Severna Albanija, iznad reke Drim, koja nikada nije bila albanska !
A da ne govorimo o Vlasima, kojima su Albanci oteli domovinu, pa im otimaju i kulturu, i dušu !
Pretendiranje da se Albanija graniči „sama sa sobom“ je pre svega neistina, a zatim i čisto nacionalističko, veliko-albansko, antisrpsko-crnogorsko, antimakedonsko i antigrčko. Preko svega i antivlaško. Ono je i antialbansko, jer se time potstiče njihov šovinizam i anti-srpsko-cnogorski, anti-makedonski, anti-grčki i anti-vlaški rasizam.
Pri ovom treba znati i ovo: dok su Albanci u susednim zemljama DIJASPORA, znači – nemještani, uljezi, Srbo-Crnogorci, Makedonci, Grci i Vlasi su MJEŠTANI u Albaniji, jer su tamo stigli, smjestili se i izgadili svoje državne tvorevine kad u tim krajevima nije bilo žive duše albanske.
Ili ovo gospođa Hatidža ne zna ?!*)
Nastavljamo: na str. 13 ona doslovno piše: „Prvi period u kome se istorija prostora Kosova i Metohije može rekonstruisati sa izvesnom sigurnošću, uglavnom francuskim i vizantijskim izvorima, jeste rani srednji vek. Prvo pominjanje imena Srba u izvorima datira iz IX veka, dok su Albanci prvi put pomenuti u izvorima iz XI veka, što ne mora da znači da su se prvi naselili pre drugih…“
Iz čitave knjige jasno izbija da je ova Albanka, aktuelno zaposljena u Ministarstvu odbrane Republike Srbije i profesor na Vojnoj akademiji u Beogradu, naklonjena neistini. Iz navedenog citata vidimo da se ona nalazi ne samo pod pritiskom veliko-albanske falsifikovane istorije albanskog naroda, već da i sama falsifikuje tu istoriju najbezobraznije: ona pretendira ništa manje već da su se njeni Albanci na Kosovu i Metohihi naselili prije Srba!
Ili nema to značenje njen navedeni citat?!
Pa da vidimo je li istina to što nam pretendira koleginica Hatidža? Je li istina da prvo pominjanje imena Srba u izvorima datira iz IX veka? A oni, koji se u vizantijskim izvorima spominju 548. godine kao osvajači Durrhachiuma (Drač, Durrës), šta li su bili?! Da nisu bili crnci?! Ili je godina 548. – IX vijek ?!
I dok se Srbi spominju u pupak današnje Albanije u prvoj polovini VI vijeka (gdje sigurno nisu stigli ni raketama niti avijonima, već pešice – preko Kosova i Metohije!), za Albance nam kaže da se (Na Kosovu !!!) prvi put spominju u XI vijeku !!!
Je li moguće da koleginica Hatidža nesvijesno ispremeće činjenice i da tim ispremetanjem nesvijesno falsifikuje istoriju albanskog naroda?! Je li moguće da ona ne zna da se albansko ime, po prvi put u istoriji (!), spominje u XI vijeku, ali ne na Kosovo, već u okolini Drača?! Na Kosovo će se oni početi da se spominju (i to pojedinačno!) tek za vrijeme vladavine Kosovom i Metohijom srpske dinastije Nemanjića, u XIII vijeku, a masovno (ali opet u manjini u odnosu na Srbe!) tek poslije turske okupacije.
Njeno pretendiranje: „što ne mora da zači da su se (na Kosovo!) prvi (Srbi!) naselili pre drugih (Albanaca!)“ dokazuje nam da je ona pod jakim pritiskom albanske falsifikovane istorije, jer je i Noel Malcolm, tamo – u SAD (!) saznao da su na Kosovo prvi stigli Srbi, pa su tu izgradili i svoju državu, a zatim su tu došlji i Albanci, kao emigranti, dijaspora, trbuhom za kruhom.
Akademik Burović kaže: „Ali ovo ne treba da nas čudi, jer tako su je učili jugoslovenski učitelji, pa i istoričari, akademici. Dok je N.Malcolm prihvatio moje albanološke teze, pa me hrabro i javno branio, preko medija i svojih intervjua, sudarajući se sa albanskim falsifikatorima istorije, lično sa Ismailom Kadare, Hatidža nastavlja da igra Šotino kolo, kako to sviraju iz Tirane albanski falsifikatori istorije“.
Ili ovo nije falsifikovanje istorije, gospođo Beriša?! Da nam možda ovime niste dokazali da ste „ozbiljan naučni radnik“?!
4.- Ona pita redakciju TABLOIDA: „kako možete da nešto objavljujete bez moje saglasnosti“?!
Nismo znali da su je njegove titoističko-enverističke kolege imenovale komesarom za davanje saglasnosti da se objave stvari u Beogradu. U buduće ćemo tražiti od nje dozvolu.
Kako vidite, nije njeno ime zloupotrebljeno ni od Akademika, niti od redakcije lista TABLOID. Naprotiv, ona je zloupotrebila obrazovanje stečeno u Srbiji, povjerenje srpskog naroda, pa i indoktriniranje albanskom falsifikovanom istorijom komisije Fakulteta političkih nauka Universiteta u Beogadu, koja je prihvatila tu doktorsku disertaciju i dodjelila joj titulu doktora nauka. Ona nije, kako to misli Akademik Burović, jedna od onih Albanki koje su spremne da prihvate naučnu istinu o svom narodu, već naprotiv – ona je jedna od onih Albanki koja nastojava da nam podmetne svoju antinauku, veliko-albansku, šovinističku i rasističku, a praveći nam se ne samo kao « ozbiljan naučni radnik », već i naklonjena, spremna da prihvati naučnu istinu o srpskom i albanskom narodu. Nažalost, i ona, kao i mnogi drugi, spotakla se na akademika, prof. dr Kaplana Burovića, koji im skida maske i demaskira ih, negdje oštro, sasvim nemilosrdno, a gdje-gdje, kao u slučaju Hatidže, blago, sasvim blago, sa saosjećanjem i dušebrižnom indulgencijom, sigurno nadajući se da će postati kako ih ove zamišlja, iako su mu Albanci kazali i dokazali da „derri do dru“ – „svinja hoće toljagu“, albanska poslovica.
Suad SULEJMANAGIĆ

2 Antworten

  1. Gospodine Suade, bez namjere da sa Vama polemisem o tvrdnjama ko je prvi naselio podrucje Kosova i Metohije, koju oblast prepustam da se kompetentniji time bave, moram Vam ipak skrenuti paznju na Vas pomalo cinican, cak uvredljiv stav kojim se obracate dr. Hatidzi Berisa. Posto sam i ja iz Kline, odakle je pomenuta gospodjica, osjecam se obaveznim da Vam napisem rec-dve o porodici dr. Hatidze Berisa. Naime, svakoga, koga bi god upitali u opstini Klina o pok. Halilu Berisi, policijskom sluzbeniku, Hatidzinom ocu, dobili biste najbiranije reci hvale. Sva Halilova deca, su isla u srpske skole. Druzila se sa vrsnjacima svih naroda i narodnosti. Vaspitavana, da budu posteni, vredni, da postuju i sebe i druge. I bili su svi primjerni. I svi su bili skolovani. I svi su postali ljudi. Nazalost, najmladji Halilov sin Izet ( Hatidzin brat), gine na ratistu u Vukovaru kao porucnik JNA, jer je prvi kao staresina probivao neprijateljski obruc. I drugi Halilov sin Adam (Hatidzin brat), Diplomirani inzenjer sa FON-a, gine u Pristini od NATO bombi, dok je bio na vojnom zadatku. Molim Vas, da se ubuduce doticnoj dami, Doktoru nauka, vojnom staresini, naucnom radniku, profesoru na Vojnoj akademiji, kojoj zbog imena i prezimena kojeg nosi a kojega nema potrebe da se stidi, vec naprotiv ponosi, obracate sa posebnim dignitetom,uvazavanjem i postovanjem. Pozdav Milos Tomic

  2. Poštovani profesore Burovicu,

    Ja cenim Vaše znanje, profesiju, ali ne mogu da razumem Vaše ponasanje.Mozda vam zasmetalo sto se jos neko bavi istinom a nije do sada tamnicio .Neke ljude za vek vekova ne treba pustiti ni sunca da vide, jer su zlobni puni cinizma. Vi niste dorasli da pisete o g/ Hatidzi Berisa jer ste vi kov koji znate samo da mrzite I sirite deteizam. Siguran sam da je u pitanju neko drugi a ne HATIDZA ( razlog sto je ova dama samo da nije ono sto jeste) jer ste Vi dobili zadatak da sve što je zdravo uništite,a Vaše oruzje je pogubno puno otrova . ko Vam je dao pravo da vI NEKOGA PROZIVATE po nacionalnoj pripadnosti , duboko ste uvredili integritet moje porodice, jel Beriše se nikog ne stide jer prvo mi smo ljudi. Suvišno je polemisati o stvarima I razmišljanjem kao što je vase. Zato Vas molim da ne zadirate vašim bolesnim umom u zdravo tkivo drugih,jer Vi ste profesionalac da to cinite. Poštovani Kaplane Vaše uporegjivanje „DERI“ ne dolikuje ( u prevodu „svinja“ je okrutno I zlonamerno uporegjivanje coveka I svinje, ili za Vas su svi drugi svinje koje prevrnu puno korito.
    Još jednom Vas molim da se javno izvinete na zlob koju ste naneli porodici Berisha.

    Porodica Berisha,

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden /  Ändern )

Google Foto

Du kommentierst mit Deinem Google-Konto. Abmelden /  Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden /  Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden /  Ändern )

Verbinde mit %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d Bloggern gefällt das: