Nova knjiga banjalučkog književnika Dragana Ranilovića

Violeta Bozovic

Nova knjiga banjalučkog književnika Dragana Raniloviča, „Zemlja utkana bolom“, objavljena je u izdanju Udruženja pisaca Republike Srpske i dijaspore iz Prijedora. Ranilović je poznat po svojim djelima „Izgubljeno djetinjstvo“, „Dragulj života“, „Srce u kamenu“ i „Pokidane porodične veze“, u kojima opisuje životne priče, kao i događaje iz Drugog svjetskograta. „Zemlja utkana bolom“ predstavlja izbor iz četiri proznopoetske knjige, koje je Ranilović ispisao sjecanjem na dane ratnih stradanja.inace Dragan Ranilovic je jedini prezivjeli svedok streljanja zena i djece u Dobrljinu ratne 1941;kad je kao sedmogodisnji djecak postavljen pred zid i streljan sa grupom ljudi zena i djece .Jedini preziveo masakr Nemaca i ustasa koji su planski streljali civile

DRAGAN RANILOVIĆ -RASTANAK SA OCEM

Posljednji rastanak s Tobom
zaboraviti ne mogu oče
ni ruke kad ih krvnik žicom
bezdušno stezati poče

Ćuteći u svom bolu
stiskao suze na dlanu
i gledao kako nam selo
umire u jednom danu

Iz srca ova pjesma
spomenik je Oca moga
i svakog oca sa njima
istog dana pogubljenoga.

Sjećanje na Oca kojeg su Nijemci ubili 1941…

DRAGAN RANILOVIĆ -SRCE U KAMENU

Buktala je u plamenu
moja rodna kuća lijepa
pred očiam rušio se
krov nad glavom našeg crijepa

Gledao sam iz prikrajka
kako plamen kuću guta
moje srce od kamena
drhtalo je pored puta

I danas mi pred očima
titra jezik tog znamena
ne dam suzu da mi skvasi
inat srca od kamena

 

Hinterlasse einen Kommentar

Diese Seite verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden..