ЕПАРХИЈА РАШКО-ПРИЗРЕНСКА И КОСОВСКО-МЕТОХИЈСКА У ЕГЗИЛУ

ЕПАРХИЈА РАШКО-ПРИЗРЕНСКА И

КОСОВСКО-МЕТОХИЈСКА У ЕГЗИЛУ

Званична интернет презентација са благословом Епископа рашко-призренског и
косовско-метохијског Г.Г. Др АРТЕМИЈА

www.eparhija-prizren.org

Закључке са Симпозијума о Пост-отачкој јереси, недавно одржаног под окриљем
Митрополије Пирејске, доносимо у наставку.
Уредништво

Нови, за грчку јавност, термин постотачка или контекстуална теологија позајмљен
је од Протестантизма, где се користи већ више од четрдесет година, да би изразио,
сагласно њима, потребу да се тежиште пренесе на сведочење „цркава“ у вези
социјалних питања а не питања вере, јер „догмати раздвајају“.
Парола постотачких теолога за „превазилажење Отаца“ је, са Православног
становишта, промашај, ако не и хула, јер Теологија без подвига и Црква без Отаца,
тј. без светих, не може се замислити. Црква без Отаца била би „једна лажна
хришћанско-протестантска творевина“, која не би имала никакву везу са Једном,
Светом, Саборном и Апостолском Црквом, коју исповедамо у Символу Вере.
На догматску свест Православних верника најпогубније делује Екуменизам, јер он
релативизује, па практично и укида дијахронијску вредност учења светих Отаца. У
тај дух Екуменизма органски се уклапа и новојављени покрет „пост-отачких“
богослова. Ови богослови у својим текстовима показују да не познају чињеницу како
Православну и неискварену теологију аутентично стварају само они који су
очишћени од својих страсти и просвећени нествореном светлошћу божанске
Благодати, као и да је превасходни критеријум неисквареног карактера црквене
теологије – светост богоносних Отаца, који су је изразили.
Када се не познаје или запоставља светост, или чак и Православна богословска
методологија принципа „следујући светим Оцима“, неизбежно је усвајање
„либералног“ мишљења и богословског лутања. То међутим води у
„ново-варлаамску“ теологију, која је човекоцентрична и као критеријум има
осамостаљени рацио.
„Постотачко“ богословље, сагласно критеријумима Цркве, потврда је преузношења
разума. Зато је и немогуће његово црквено озваничење.
Православно академско-научно богословље није позвано да замени
светоотачко-благодатно богословље, али нема ни право да излаже друго, ван
аутентичног богословља Цркве.

Комплетан прилог можете погледати на адреси:
http://www.eparhija-prizren.org/saopstenja/2012/669-simpozijum-o-post-otackoj-jeresi-zakljucci.html

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden /  Ändern )

Google Foto

Du kommentierst mit Deinem Google-Konto. Abmelden /  Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden /  Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden /  Ändern )

Verbinde mit %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d Bloggern gefällt das: