Čuvajte se „Telekoma“!… I sličnih!

Čuvajte se Telekoma!… I sličnih!

Hansel RSS / 19.08.2010. u 17:30

Ovaj blog će biti bez uvoda o tome da je tema izvikana, da sam svestan da njime ne otkrivam toplu vodu, bla-bla… Tako da slobodno računajte da ovaj pasus niste ni pročitali! ;)

Dobijem neki dan od MTS-a SMS sledećeg sadržaja:

Uzivajte u dugim razgovorima! Pozovite *100#, u delu Promocije prijavite se za VOICEMANIJU i dobicete 100 puta vise kredita za razgovore u mts mrezi.

Divno, možda i fantastično, možda i mogu da iskoristim taj poklon(?), ukucavam kôd, biram rečenu opciju i dobijem info:

Promocije u ponudi:
1. VOICEMANIA (600din)
0. Nazad
Reply?

Naravno, biram – „No“, ne pada mi na pamet da se zapetljam u nešto o čemu nemam dovoljno informacija – za koji to period bih, moliću fino, za 600 dinara dobio 60.000 dinara na bonus računu? Jasno je da to, čak i sa ovim cenama i s najskupljim sistemom tarifiranja, bar 100 sati (više od 4 dana) neprekidnog razgovora, a u nekoj povoljnijoj tarifi oko 1.000 sati ili više od 41-og dana! Brojka se smanjuje ako računam da prosečan razgovor traje možda tri minuta – takav, sa odgovorom na poziv i sl. košta, recimo, zavisi od tarife, bar 40 dinara, što nam daje procenu o kapacitetu bonusa za 1.500 poziva, što bi bilo 4.500 minuta ili 75 sati razgovora. Velikodušno! A u tom trenutku još bez bilo kakvog objašnjenja na sajtu (pronalazim na jednom forumu da je promocija počela 10. avgusta ili ranije), sve bez bilo kakvog objašnjenja detalja. Naravno, ako zovete Korisnički servis, to će biti naplaćeno (za pojedinca ne mnogo, za MTS mnogo, čim naplaćuje)!
Čitam na forumu i da su neki dobili ponude od 50, 150 dinara, kud mene strefiše sa 600?

I, naravno, nisam bitan ja, bitni su možda klinci, a možda pre stariji koji bi se zaleteli, ne znajući još za razne marketinške i druge trikove naših vrlih operatora.

U međuvremenu se pojavilo objašnjenje na sajtu:

… Ovaj kredit možete da iskoristite u narednih nedelju dana.

* Telekom Srbija zadržava pravo na izmenu uslova promocije.

… čija je poslednja rečenica možda najprivlačnija.

Ovo je samo najnoviji primer manipulacije informacijama u borbi za profit, možda i ne toliko ilustrativan; kao, na primer, menjanje cena ili načina tarifiranja (sa onog po sekundi na onaj na minut) o kojima operator ni „sitan SMS“ da piše… neke druge „propuste“ istražujem, javiću…

I, da ne bude da je ovde na tapetu samo MTS, tj. Telekom. VIP je, na primer, reklamirao postpejd ponudu koja je podrazumevala valjda 1.000 besplatnih minuta u njihovoj mreži. I, u tekstu ponude pisalo je samo to. Međutim, ako ste malo čačkali (a koliko nas temeljno čačka i da li će nam uvek dozvoliti da iščačkamo?), mogli ste da saznate da to važi, ali tek pošto potrošite xyz „besplatnih“ minuta u okviru pretplate koji podrazumevaju i – minute u mreži, koje je neko možda bez kontrole trošilo, misleći da se odvojeno računaju.

Isti operator opterećuje one koji vas pozivaju govornom poštom, ali i vas, na primer – ako ste u romingu. Roditelji mog kuma su letovali u vikendici kraj Dunava gde su signali svih srpskih mreža slabi, tj. često ih nema, pa se lako „uleti“ u roming rumunskog operatora. A sekretarica govorne pošte se uključivala svaki put kada se oni ne bi brzo javili (o plaćanju rominga, kad bi se javili, za koji nisu znali da ga plaćaju, da ne pričamo, jer bi to kao korisnici morali da znaju, mada bi operator trebalo da ih i o tome obavesti…). Onda im je došao račun na preko tri hiljade dinara – jer se i uključivanje sekretarice dok su bili u romingu računao kao – roming. Nema veze što je sekretarica u Beogradu i što je zvano iz Beograda – roming i tačka!

Uspelo im je da im operator vrati novac, ali koliko je ovako „na kvarno“ zaradio na drugim korisnicima? Da li je moguće da ni tako velike firme ne mogu da posluju na fer način i da opet ostvare razuman profit? Naravno da nije moguće, ali „kapitalizam“ u Srbiji je na svakom koraku očito takav. Mada čujem da je u Americi vrlo slično, samo ne znam da li se tako ponašaju i velike firme. A treba li reći da srpskog potrošača još uvek nema ko da štiti?

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden /  Ändern )

Google Foto

Du kommentierst mit Deinem Google-Konto. Abmelden /  Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden /  Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden /  Ändern )

Verbinde mit %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d Bloggern gefällt das: