POVODOM PRIMEDBE DA SE NEBI TREBAO KAO PESNIK BAVITI POLITIKOM-PRIMEDBA IZREČENA ZBOG MOJE LIČNE OSUDE HAPŠENJA GENERALA MLADIĆA!

Gosp.M, ne znam gde je tu kod mene problem?
Ja nigde nisam pozivao na rat niti osvetu niti sam podržavao niti podržavam ekstremni nacionalizam ali zločini se moraju i od pesnika i svakog savesnog čoveka osudit ma sa koje strane bili počinjenii pa makar i samo verbalno kako se nebi ponovili! Što se opet tiče ekstremnih pacifista mogu samo reći; da su svi za vreme Hitlera bili pacifisti nas danas nebi bilo-svi bi završili kao i šest miliona jevreja i mnogih drugih u gasnim komorama i kremarorijima ili kao Isus Kristus na krstu.
Što se tiče žrtava znam o čemu govorim jer mi je otac iz Knina a majka iz erduta-oca su mi streljali nemci u kraljevu 1941-tada mi je bilo godinu dana-Moja supruga sa kojom živim već 40 god. je nemica sa kojom imam troje izuzetno lepe, dobre, pametne i izuzetno uspešne dece. Za vreme progona odnosno izbeglica iz Bosne pretežno hrvata osnovao sam ovde u Libeku po dogovoru sa gradonačelnikom komitet u kojem sam bio ja jedini kao srbin ali zato po dva hrvata i po muslimanka i musliman- Tu je tada bilo trideset familija sa maloletnom decom(ukupno oko sto osoba) iz centralne bosne koje su već imale nalog da se vrate po najvećoj zimi za Bosnu. Tu sam se žalio kako ja tako i moja supruga svim mogućim organima vlasti Nemačke pa i direktno pojedincima pa i ministrima pa i Nemačkom parlamentu! Rezultat je bio da nisu niti jednu jedinu familiju vratili za Bosnu bez obzira koje su nacionalnosti bili. Uvek sam govorio ono što mislim i osudjivao javno ono što mislim da je zločin i najodvratnija nepravda-To je razlog da se i danas mogu ovako nesmetano izražavati a da mi niko ama baš niko ne može prebaciti pristrastnost jednog nacionaliste-Mišljenja sam da je dužnost svakog ama baš svakog savesnog čoveka da podigne glas protiv nepravde i zločina- Koliko treba nas još izmasakrirati i prodati organa da bi imali pravo na odbranu svojih života!? Moja tetka iz Vere nedaleko od Osjeka je u drugom svetskom ratu izgubila sedamnaestogodišnjeg sina u borbi protiv okupatora. Muža moje druge tetke iz Erduta su streljali pri kraju rata kao taoca a u ovom poslednjem ratu mi je izgubio brat od etke iz Knina sina jedinca od 19 god. za vreme oluje koji je služio vojni rok u JNA kao muzičar. Deset godina su mu tražili roditelji kosti da ga uljudno sahrane. Ako većina našeg naroda to sve ćuteći prihvata zločini će se uvek i uvek ponavljati. Predpostavljam da je uzrok vaše primedbe moja otvorena osuda hapšenja Mladića! Ja ovde nisam niti jednu vest iz tadašnjeg vremena propustio da ne pogledam-Ja sam na nemačkoj televiziji video ulazak Mladića u Srebrenicu i njegov intervju iz kojeg se vidi da je štitio civile dostavljajući autobuse za prevoz civila van ratom zahvaćenog područja-Ja sam ovde direktno imao kontakt sa muslimanskom familijom koja je izbegla iz Srebrenice a čiji je muž i otac trinaestogodišnje devojčice poginuo na muslimanskoj strani kao musliman i od njih sam čuo samo da su bile borbe! A i sama nemačka televizija je objavljivala da su se mnogi sa spiskova poginulih našli na izbornim spiskovima u Tuzli i drugim mestima kao glasači!
Drugo, kako je majkama očevima braći i sestriama onih kidnapovani da bi im se organima trgovalo-Zar nije to prioritet broj jedan takozvanog civilizovanog sveta a ne Mladić kojem bi trpali svoje počinjene zločine u dušu samo da nebi morali plaćati reparaciju od sto milijardi za počinjenu štetu bez mandata UN
Pod ovakvim uslovima nema mesta ćutanju nikom pa ni pesnikcima-zločin nikad ne zastarava ma ko da ga je počinio. Ostajem pri tome da je bilo i da ima prioritetnijih pitanja od pitanja i hapšenja Mladića.

Dušan Nonković-urednik Glasa Dijaspore

Folgen

Erhalte jeden neuen Beitrag in deinen Posteingang.

Schließe dich 81 Followern an